6.03.2015


Jesteśmy aktualnie przed kolejnymi egzaminami Franka( IV kl.). Teraz przerabiamy Historię i Społeczeństwo. Materiał obejmuje okres od Starożytności do Średniowiecza. Niby niewiele, ale aby przerobić go dobrze to nie ma na to wystarczająco czasu. Ja oczywiście ambitnie podeszłam do tematu i pokazałam im film o starożytnym Egipcie



Bardzo się zaciekawili. Mumifikowanie ciał i budowa piramid, do tego opowieści o Ozyrysie i innych bogach itd. Bardzo dużo. Jak to przerobić mając tak mało czasu. A tu już czas najwyższy na Grecję! Stop! Zatrzymałam się więc na chwilę i uświadomiłam sobie, że chyba zapomniałam o jednym: jesteśmy w ED nie dlatego aby gonić z materiałem! Przecież mamy czas. W starszych klasach również będziemy się z tymi tematami spotykali. Dlaczego więc nie skupić się na jednym temacie, a resztę (tę do egzaminu) ogólnie "przerobić"? Więc temat o Egipcie robimy już drugi tydzień i jesteśmy tak twórczy w tym, że już nam miejsca w naszej klasie brakować zaczyna :).


Tutaj znajdziecie kilka ciekawszych pomysłów:





Pomocne strony:
 Kilka kart pracy:
http://www.twinkl.co.uk/resource/t2-h-042-ancient-egyptian-mind-maps-and-worksheets
Sfinks do sklejenia(trzeba powiększyć bo wychodzi na A4 bardzo mały:
Muzeum Narodowe ma kolekcję w swoich zbiorach lecz niestety jest obecnie niedostępna z powodu rearanżacji :(:http://www.mnw.art.pl/kolekcje/galer/galeria-sztuki-starozytnej/
Ciekawa strona na której mnóstwo filmów i wiadomości dotyczących Starożytnego Egiptu( po angielsku można wybrać polski język):http://discoveringegypt.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz